Muş evcil haberleri: Muş’taki göçerler sıcak bölgelere kafile etmeye başladı

Güneydoğu Küçük Asya Bölgesi’nden küçükbaş hayvanlarıyla gelişigüzel Muş’a gelerek konaklayan göçerler, havaların soğuması zımnında 2 bin 500 rakımlı yaylalardan kalın kafalı dönüşe geçti.

Güneydoğu illerinden Muş’un Komza Dağı ve Şenyayla bölgesine mevrut göçerler, kip ferasetsiz çevrim yolculukları amacıyla hazırlıklara başladı. İlkbahar mevsimi ile Muş’un artağan yaylalarında nazil göçerler, kısaca 4 kamer süresince hayvanlarından elde ettikleri sütten peynir, tereyağı, yoğurt ve hayvani mahsulat üretti. Geçimlerini hayvancılıkla sağlayan göçerler, havaların soğuması ile ısıdam bölgelere göç ediyor.

Bölgenin abuhava yapısının hayvancılığa elverişli olmasından dolayı hele yaz aylarında Muş’un yaylalarını tercih ettiklerini belirten sürü sahiplerinden Hamit Arslan, Kozma Dağı’nda kurdukları çadırlarda yaklaşık 5 ay geçirdiklerini söyledi. Geçimlerini hayvancılıkla sağladıklarını anlatan Arslan, “İlkbahar mevsimiyle buraya geldik. Burası hayvancılığa yarar. Benzen ve peynir üretimimiz burada elan mübarek oluyor. Burada elde ettiğimiz benzin ve peyniri satıyoruz. Kestirmece 5 aydır buradayız. Havalar soğuduğu için küçükbaş hayvanlarımızı gönderdik. Bizde ailece toparlanmaya başladık ve eşyalarımızın nazik bir kısmını kamyonlarla gönderdik. Mütezayit eşyalarımızla buradan Batman’a dönüyoruz” dedi.

Diyarbakır’ın Mazeret ilçesine tutkun Kayahan köyünden Şenyayla bölgesine geldiğini belirten besicilerden Zeki Çipo ise “İlkbaharda hayvanları serin yaylada otarmak üzere geldik. 5 ay müddet zarfında peynirimizi, yağımızı ve kışlık ihtiyaçlarımızı realizasyon ettik. Eşyalarımızı araçlara yükleyip gönderdik. Hayvancılık dokuz canlı bir iz amma geçimimizi hayvancılıkla sağlıyoruz. Yapılacak apayrı tıpkısı işimiz namevcut. Dedelerimizin, babalarımızın yıllarca yaptığı hayvancılık mesleğini sürdürmeye çalışıyoruz” diye konuştu. – MUŞ