Türkiye’den Gürcistan’a haset temas gezi turlarına aheste bağlam

Türkiye’nin yandaki ülkesi Gürcistan’a günü bağlanak turlar pahal deste görüyor. Artvin, Rize ve Trabzon özellikle tutmak amacıyla tıpkısı çokça ilden volta şirketleri Batum’a haset irtibat turlar düzenliyor. Gezilere katılanlar Türkiye’ye göre daha akıllıca fiyatlarla telefon kabul etmek için uğraş veriyor .

Türkiye’nin Kafkaslar ve Ölçülü Asya’ya açılan kapısı durumundaki Dik Sınır Kapısı’nda günü angajman turlara ağır bağlam Pasaport ve ara sınav gerekmeden vakit kaybetmeden Türkiye Cumhuriyeti kimliğiyle intikal kolaylığı ve Yurtdışı çıkış belgesi harcı 150 teklik olan Gürcistan’a vatandaşlar bati demet gösteriyor.

Artvin’in Kemalpaşa ilçesinde düzlük düz Yalman temel kapısından naşir sabık vatandaşlar kimlik kontrolleri peşi sıra Batum’a antre yapıyor. Döviz bürolarında Türk liralarını Gürcistan’ın servet birimi Lari’ye çevirerek ahzüita ve yiyecek içme ihtiyaçlarını karşılıyor.

Artvin, Rize ve Trabzon başta kalkmak üzere benzeri çokça ilden tur şirketleri Batum’a haset angajman turlar düzenliyor. Batum’a mevrut ziyaretçiler birçok tarihi ve kültürel yerleri gezdikten sonraları yer yol uğrağı noktalardan birisi ise Mualla ve Nino heykeli oluyor. Yontu kavuşamayan iki genci sahne ediyor.

Gezi turlarına katılan Yavuz Ağırbaşlı, “Batum elhak buyurmak istediğim tıpkısı yerdi ve ağaç kimlikle girilebildiği amacıyla ülkemizden benzeri vadi kabilinden geldi bana. Bir volta vardı. Tuğra katıldık. Şartlar yerine natürel koşullar Rize, Trabzon ve Artvin’den sonra tıpkısı saha var bu az buçuk sunturlu yani. Hakeza bire bir kavuşum Türkiye’dahi olmasını haddinden fazla isterdim açıkçası” dedi.

Şeyma Yazıcı ise, “Burada kiliseleri gezdik. Ali Nino heykelini sahilini Karadeniz’e yakın sahili var. Öyle gezmeye geldik esas dağıtmaya geldik. Biz Rize’dahi yaşıyoruz o yüzden gelmişken burada yaşamışken tıpkısı de Batum’u görelim istedik o yüzden geldik” diye niteleyerek konuştu.

Sevilay Tantoğlu’birlikte, “Kemalpaşa’dan geldim. Yaklaşık 4 kilometre uzaktayız. Yani geliyoruz arada bir değerlendiriyoruz. Yaklaşık 4 senedir gelmemiştim. 4 sene sonradan geldim bayağı bir değişmiş buralar amiyane tıpkısı gelişmiş. Boydak bir tane başıma birlikte geliyorum haddinden fazla geldim bir vakitler benim kuaförüm buradaydı haddinden fazla geliyordum yani haftada tıpkısı geliyordum” ifadelerini kullandı. – ARTVİN