Dünyayı bisikletle gezen iki çevre âlim Munzur Vadisi’nde tabii yaşamı araştırdı

Almanya’dan bisikletleriyle yola çıkan iki kasaba bilim adamı, Tunceli’deki Munzur Vadisi Milli Parkı’nda tabii yaşamı inceledi.

Slovak Hanna Öllös ve Alman Jonas Sommer, ekosistemin önemine aksan boşaltmak üzere kısaca 6 kamer geçmiş bisikletleriyle seyahat yapmaya değişmeyen verdi.

Almanya’nın Frankfurt kentinden Singapur’a akıllıcasına yola sâdır iki ekolojist (mekân bilgin), Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı geçerek Türkiye’ye geldi.

Bisikletle İstanbul ilkin oluşmak üzere İzmit, Ankara, Adana, Hatay’a revan iki hempa, Adıyaman gezilerinin ardından Tunceli’ye ulaştı.

Kentte zihayat natür fotoğrafçısı Hüseyin Dayanıksız ve Uğur Icazet aracılığıyla karşılanan iki belde bilim adamı, benzeri müddet dinlendikten sonraları Munzur Vadisi Milli Parkı’nı ziyaret etti.

Munzur Vadisi’nde katıksız yaşamı inceleyip fotoğrafladılar

Yaklaşık 42 bin hektar alandan oluşan milli parkı gezen iki kasaba bilim adamı, yaptıkları tetkikat sırasında yaban keçilerini ve endemik çiçek türlerini fotoğrafladı.

Çevre bilimciler, buradaki ziyaretlerinin peşi sıra Erzincan, Gümüşhane ve Trabzon rotasında akıntı edecek.

Hanna Öllös, AA muhabirine, doğanın korunması ve biyoçeşitliliği seçmek amacıyla ülkeleri gezmeye değişmeyen verdiğini söyledi.

Bisikletle seyahat ederek doğayı elan mebzul tanıdığını rapor fail Öllös, “Almanya’dan kaide çevirmeye başladık. Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı gezdikten bilahare Türkiye’ye geldik. Bütün bu ülkelerde tabiat korumacılar ile buluştuk. Altmıştan fazla koca ve aranjman merkeziyle görüştük. Evcil seviyede tabiat koruma ve bununla ilişkin endişeler ve konular konusunda yoğunlaştık.” dedi.

“Çok endemik bitki gördük”

Öllös, Tunceli’birlikte bile Munzur Vadisi Milli Parkı’nı seyran fırsatı bulduklarını ve doğaya hayran kaldığını dile getirdi.

Milli parkın, dirim bilimsel skala açısından haddinden fazla zengin olduğuna bel fail Öllös, “Yalnız bu bölgede canlı ve eksantrik bölgelerde göremeyeceğimiz haddinden fazla endemik bitki gördük. Milli parkta akarsuların vadilerde lacerem aktığını ve vadilerdeki rastgele bölümde manzaranın bittabi değiştiğini gözlemledik. Bura bizi çokça şaşırttı ve bu manzarayı daha fazla keşfedip deneyimlemek üzere sabırsızlanıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Jonas Sommer birlikte arkadaşı Hanna Öllös ile doğanın korunması üzerine Avrupa’dahi mücahede yürüttüğünü belirtti.

“Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik”

Dünyanın türlü yerlerindeki natürel güzellikleri almak amacıyla seyahate başladıklarını aktaran Sommer, şöyle konuştu:

“Türkiye’bile 2 ay geçirdik ve burada çokça fazla biyoçeşitlilik gördük. Cümle hayatlarını doğayı korumaya adamış bir nice insanla görüştük. Şu an 6 mahiye seyahatimizin sonunda Munzur Vadisi Milli Parkı’ndayız. Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik. Şimdiye büyüklüğünde bulunduğumuz yer büyük milli parktı. Rehberler bize endemik bitkileri ve melez keçilerini gösterdi. Rakımla birlikte manzaranın hangi kadar değiştiğini gördük.”

Sommer, sonbaharın gelişiyle Munzur Vadisi Milli Parkı’nda ulam muhavvil ağaçların güzelliğinden çokça etkilediğini anlattı.