2 bin 948 rakımlı Nemrut zirvesinde şampiyonaya tedarik

– 2 bin 948 rakımlı Nemrut zirvesinde şampiyonaya hazırlık

BİTLİS – Bitlis’te bu sene beklenen kar yağışının olmamasından dolayı müsabakalara hazırlanamayan kayaklı koşun takımı sporcuları, 2 bin 948 rakımlı Nemrut Yanardağ Ağzı Gölü zirvesinde çalışmalarını sürdürüyor.

Herhangi Bir yıl 10 metre kar yağışı alarak Türkiye’nin arz çokça kar alan ili olan Bitlis’te bu sene muhtemel karın olmaması nedeniyle müsabakalara hazırlanamayan kayaklı koşu takımı sporcuları, alıştırma için çareyi 2 bin 948 rakımlı Nemrut Yanardağ Ağzı Gölü’nün zirvesine çıkmakta buldu. Türkiye Ski Federasyonu faaliyet programı çerçevesinde düzenlenecek yarışmalara katılacak sporcular, bu sene kente yağmayan kardan âlem müsabakalara dünyanın ikinci balaban krater gölü olma özelliğine topluluk Nemrut Krater Gölü zirvesinde hazırlanıyor. Biri avrat 3 koca oluşmak için 4 milli bando ski antrenörü nezdinde hatır ve koşu çalışması yapan 40 kayaklı koşu sporcusu, antrenmanlarını düşünce kilolu olduğu yüksek kesimlerde yapmaya çalışıyor. Kente 21 kilometre uzaklıkta bulunan ve bölgede yaşanan itici havaya aldırış etmeyen sporcular, antrenörleri eşliğinde muhteşem Tatvan, Van Gölü ve Nemrut Kraterine alın kayak yapma imkanı buluyor. Benzersiz manzaraya cebin çalışmalarını sürdüren sporcuların hedefi ise katılacakları müsabakalarda şampiyon başlamak.

Kent merkezinde kar yağmadığından ortalık erdemli rakımlı Nemrut’un zirvesinde çalışmalara bitmeme ettiklerini rapor fail Milli Kayaklı Koşu Antrenörü Muhammet Duygusal Kurtkan, “Bitlis Kayaklı Koşun Takımı olarak bu sezon merkezde kar olmadığından âlem 2 bin 948 rakımlı dünyanın ikinci iri krater gölünün zirvesinde koşu antrenmanlarımızı sürdürüyoruz. Bugün 5’i karı 20’si eş doğmak amacıyla 25 sportmen ile antrenmanlarımızı sürdürüyoruz. Bu sene kış sezonunda yapılacak müsabakalara hazırlanıyoruz. İddialıyız ve hedefimiz büyük. Bu yıl inşallah Bitlis’ten Türkiye şampiyonu çıkaracağız. İnşallah evire çevire tıpkı zaman geçiririz. hafta arası torunlar okula gittiği için merkezde saat 16.00’dan bilahare tekerlekli kayak üzerinde çalıştırıyoruz. Hafta sonu beyin yağdığı Nemrut’un zirvesine çıkarak günde 2 saat antrenmanlarımızı sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı.

Antrenmanların sunturlu geçtiğini tamlayan Milli Sportmen Kasıt Elkatmış ise “Bitlis’te şu anda kar yağışı olmadığı için Nemrut’un zirvesinde egzersiz yapıyoruz. Sporcu arkadaşlarımız ile beraber şita sezonundaki yarışmalara hazırlanıyoruz. 3-18 Karı tarihleri arasında Bolu Gerede’de milli topluluk kampımız var. Orada yarışmalara hazırlanacağız. Antrenmanlarımız şu an mebzul gidiyor. Normalde bizim pistimiz Tatvan’de mevcut Umum Aman Hanı Ski Merkeziydi. Fakat merkeze kar yağmadığı üzere Nemrut’un zirvesinde egzersiz yapıyoruz. Kış sezonuna elan gür girebilmek için Nemrut’ta sürdürüyoruz. Antrenörlerimiz ile bu arada domuzuna geçiyor. Önümüzde birinci ve ikinci girişim Türkiye şampiyonası atılmak üzere 3 yarış var. Şu anda o yarışlara hazırlanıyoruz. Erek Türkiye şampiyonası ve iddialıyız. İyi bire bir sonuç çıkaracağımıza inanıyoruz” dedi.

2022 yılında okullar arası düzenlenen yarışmada acun şampiyonasına katılmayı hak kazandığını söyleyen sporcu Baran Çipo dahi, “2022-2023 yılında okullar arası yapılan yarışmada dünya şampiyonasına katılmaya doğruluk kazandım. Ülkemi ve ilimi arz ferah şekilde olta edeceğime inanıyorum. 16 yaşındayım ve 4 yıldır bu sporu yapıyorum. Şu anda erdemli rakımlı Nemrut’ta alıştırma yapıyoruz ve hocalarımız ile bu arada çalışmaya devam ediyoruz” diyerek konuştu.

Sportmen İslam Çıpa ise Türkiye şampiyonası üzere Nemrut’ta hazırlık yaptıklarını belirterek, “hafta içi merkezde koşarken hafta sonları bile Nemrut’a gelip kayıyoruz. 18 yaşındayım ve 9 yıldır bu sporu yapıyorum. Hedefim Türkiye şampiyonu tevessül etmek ve bunun üzere bile çalışmalarımız devam ediyor” şeklinde konuştu.